BoPo for Men (Part I); Astrid

Zoals ik al eerder heb aangekondigd wil ik meer aandacht geven aan de body positive mannen onder ons. De aandacht voor deze doelgroep is er weinig tot bijna niet. Hopelijk kunnen mijn blogs hierin bijdrage in meer aandacht.
Vandaag gaan jullie kennis maken met; Astrid. Zij is een dame die heeft aangegeven mee te willen werken aan mijn doel en aan deze blog. Ik heb haar gevraagd om antwoord te geven op de volgende vragen;
1. Stel jezelf even voor? (Wie ben je, wat is je leeftijd en waar kom je vandaan)
2. Wat betekend body positive voor jou?
3. Vind je dat er genoeg goede publiciteit is voor dit onderwerp?
4. Wie zijn jouw rolmodellen op dit vlak?
5. Wat vind je van de body positive beweging voor mannen?
6. Hoe vind je dat hun vertegenwoordigd zijn?
7. Wat geef jij als advies mee aan mannen die dit onderwerp meer aandacht willen geven?
Nu gaan jullie haar verhaal lezen en kennis maken met Astrid;




ik ben astrid ook wel Assie genoemd en ben 51 en kom uit De Bilt. Heerlijk singel en heb een dochter van 25. 

Bodypositive voor mij betekend jezelf accepteren zoals je bent maar ook anderen om je heen. Ik ben niet altijd dik geweest , was zelfs heel erg mager vroeger en zelfs toen was ik niet tevreden over mijn lichaam, dus het maakt eigenlijk (nu achteraf) niet uit in wat voor lichaam ik leef.

Deze realizatie kwam bij mij langzaam binnen en zo ben ik ook meer en meer van mijn eigen lichaam gaan houden zoals zei is. Er zijn heel veel vrouwen groepen voor de vollere vrouwen en daar sloot ik mij ook bij aan en dat heeft mij ook geholpen, je verhaal delen en zien en lezen dat je niet alleen bent in deze zelfacceptatie. Die grote boze wereld waar we in leven waar maatje 38 standaard zou moeten zijn maar het in werkelijkheid totaal niet is.

We worden dagelijks wijs gemaakt dat dik zijn ongezond is, vies is, niet mooi is, erg is etc etc, hier worden we mee opgevoed en dit MOET veranderen. Zoals ik al aangaf zijn er zat groepen voor de volle vrouw, maar voor de mannen zie je maar bar weinig. Zelf nog geprobeerd een instagram groep te starten voor zowel mannen als vrouwen (DutchCurves) maar helaas werd mijn profiel al snel eraf gegooid.

Ik merkte bij mijn zoektocht naar de volle man dat er maar heel weinig mannen zijn die zich daar mee bezig houden of ermee op de voorgrond treden, terwijl er ook veel volle mannen zijn. Is dit schaamte? of is het voor de man acceptabeler om dik te zijn? dit vraag ik mij echt af want ik hoor van sommige volle mannen dat ze er zelf namelijk ook mee vechten. Ik moet eerlijk bekennen dat ik geen enkele groep ken waar de volle man ook op de voorgrond staat en zijn verhaal doet. Onlangs op Wondervol wel jouw verhaal gelezen en dat was voor mij een primeur. Er moet dus nog heel veel gebeuren omtrent de volle man , daar mag best meer aandacht voor komen, wat zeg ik, daar MOET meer aandacht voor komen.

Zelf heb ik veel gehad aan; @allkindsofbubbles, @wondervol, @fatshionista, @lovaeij en @granddivamagazine.

tot slot wil ik de volle mannen onder ons toch mee geven dat hun plek moeten opeisen, laat je horen, laat je zien, praat er over want ik weet zeker dat je er niet alleen in staat en dat je heel veel feedback zult krijgen en steun. Deze harde wereld heeft jullie ook nodig om te laten zien dat wij volle mensen helemaal niet vies,lelijk, ongezond, etc zijn, maar prachtige mensen die gewoon geaccepteerd willen worden zoals we zijn, DIK.

Reacties