BoPo for Men Part II; Etiënne

Welkom terug voor deel 2 van; BoPo for Men. Het meerdelige blog om meer aandacht te krijgen voor
de body positive man.

Deze week gaan jullie kennis maken met een plussize model uit Nederland en iemand die mijn
mening deelt dat er meer aandacht moet komen voor de body positive man.

Ik heb hem de volgende vragen gesteld;
1. Stel jezelf even voor (Wie ben je, wat is je leeftijd, waar kom je vandaan)
2. Hoe omschrijf jij je lichaam?
3. Krijg je vaak vervelende comments op social media of in het echte leven? Zo ja, wat is de
ergste opmerking die je ooit gekregen hebt?
4. Wat vind je van de hele body positive beweging? Hoe ervaar je dit als man? En wat vind je
van de aandacht die mannen krijgen als het gaat om body positivity?
5. Wat zou je graag willen veranderen? En wat wil je iedereen meegeven als boodschap

Dames en heren! Mag ik jullie aandacht en maak kennis met; Etiënne a.k.a Fashionbiggie



1. Ik het Etiënne, 31 jaar, kom uit Amsterdam en mijn vrienden noemen mij 'Edje'

2. Mijn lichaam vind ik zelf matig en er kan wat aan gesleuteld worden, maar dat komt goed

3. Het ergste wat er tegen mij is gezegd dat ik op the nutty professor lijk of Willie wartaal van de Jeugd van Tegenwoordig en dat raakte mij vooral als je familieleden het zeggen tegen je. Ik weet zij bedoelen het goed, maar ik persoonlijk vind het niet kunnen. Verder heb ik nooit negatieve comments gehad op Facebook of Instagram

4. Ik vind dat de body positive beweging beetje bij beetje begint te groeien vergeleken met vroeger. Ook merk ik dat mensen steeds meer van zichzelf beginnen te houden en dat ze zichzelf accepteren. Ik vind dat er weinig aandacht is over de male body positive beweging. Voor mannen is het een taboe! Ik vind dat er weinig mannen over praten omdat ze zich schamen, het slaat nergens op vind ik want je moet erover praten. Dan kun je het voor jezelf afsluiten of je helpt andere mensen er mee.

5. Ik zou willen zien dat de plussize beweging vooral bij de mannen elkaar meer steunen en helpen. Er moet meer male body positive aandacht komen en hopelijk kan ik mensen hiermee helpen!

Reacties