5,4,3,2,1!

Oud en nieuw komt er weer aan... Het afsluiten van het huidige jaar en het beginnen met een nieuw jaar... Veel zullen dit vieren met oliebollen, champagne en feestjes hier en daar... Zoeken de vrolijkheid en de menigte op, maar niet ik...

Tegen het einde van een jaar begin ik wat stiller te worden, minder uitbundig en heel erg naar binnen... Dichtbij mijzelf, want dat voelt heel veilig...

Ik heb dit jaar (2019) veel successen  gehad... Ik ben heel erg goed bezig naar een sterkere versie van mijzelf door het sporten, ik heb veel shoots mogen doen en ik voel veel liefde van mensen die mij dierbaar zijn... Heb nieuwe mensen leren kennen en heb mijn boodschap en passie aan meer mensen mogen laten zien en horen...

Maar....

Ik denk veel aan de mensen die er niet meer zijn, ik weinig zie en bijna geen rol meer in mijn leven hebben... Ik mis jullie! Ik mis de mensen die hier niet meer zijn, maar in mijn gedachte levend houd... Ik mis de mensen die ik vaak zag en nu bijna niet meer behalve via Whatsapp of social media, ook jullie mis ik en het spijt mij! Het ligt soms ook aan mij dat ik jullie weinig aandacht geef... En als laatste mis ik de mensen die bijna geen rol meer hebben in mijn leven, de lastigste groep om over te denken... Er komt dan veel pijn en verdriet naar boven... Soms hebben we hier zelf voor gekozen, maar soms is het ook een samenloop van omstandigheden... Maar ook jullie mis ik...

Het aftellen begint! De seconden vliegen voorbij en het is bijna 24.00... 5, 4, 3, 2, 1! Happy newyear! Gelukkig nieuwjaar! Op dat moment loop ik de laatste jaren steeds weg, zoek ik een rustig plekje op (voor zover mogelijk) en neem ik een moment voor mijzelf... Ik keer helemaal naar binnen en sluit alles af... Ik kijk naar boven, hef mijn glas in de lucht en op dat moment hoor ik geen felicitaties, geen vuurwerk... Ik hoor alleen mijn eigen gedachte en de stemmen van de mensen die ik herdenk..

Bedankt voor de mooie momenten die we hebben meegemaakt! Bedankt voor de wijze lessen die ik heb geleerd! Bedankt voor de tijd samen! Bedankt....

2020! Bijna, almost!

Reacties